• Ava Krause en Anne-Meike Uilkema Drents kampioen

23 feb 2022
  • Ava Krause is afgelopen zaterdag Drents kampioen geworden in de klasse Z2 dressuur met haar paard Geronimo. Ze scoorde hoge ogen met haar zelfgemaakte kür op muziek waarop ze maar liefst een waardering van ruim 72% procent kreeg. De week ervoor werd het eerste deel, de verplichte proef van dit kampioenschap gereden. Daarmee kwam Ava met 68,5 % al aan de leiding in het klassement. Clubgenote Joanne Westerhof kwam uit in dezelfde klasse en eindigde met haar paard Gio Gio op een 8e plaats.

Een week eerder werd bij de pony’s ook een kampioen van de vereniging gehuldigd. Anne-Meike Uilkema werd met haar pony El Niño kampioen in de klasse M1 dressuur.

Anne-Meike: "Wat een verrassing: na een kletsnatte en koude wedstrijd in Beilen werd ik met Nino alsnog geselecteerd voor de Drentse kampioenschappen. Iets wat ik op mijn ‘bucketlist’ had staan, samen met mijn instructrice en tante Bianca. Vol goede moed gingen we onderweg naar Emmen, zonder al te hoge verwachtingen. De signalen stonden goed: ik was de 18e deelnemer met proef 18 om 18 over 11. De proef zelf ging heel fijn met geen noemenswaardige fouten en dat bleek: de hoogste punten van de dag én Drents kampioen in de M1. Blij en trots gingen we weer terug naar huis, nu op naar het NK in Ermelo!!!"

Beide amazones zullen onze vereniging vertegenwoordigen op het NK in Ermelo dat volgende maand wordt gehouden. Uiteraard wensen wij beide dames heel veel succes!