• Beperkt rijden op de manege voor leden weer mogelijk

3 mei 2020
  • Goed nieuws! Het is voor leden vanaf vandaag mogelijk om weer te komen rijden op de manege. Door de bak online te reserveren blijven we de richtlijnen van het RIVM volgen en kunnen we groepsvorming voorkomen.

Tijdens de coronacrisis zit het bestuur niet stil. De koppen zijn meerdere malen bij elkaar gestoken, met name over wat de coronacrisis met zich meebrengt wat betreft de vereniging en de manege. En vooral, hoe gaan we daar mee om? We kijken voornamelijk naar wat er wél mogelijk is binnen de normen van het RIVM en de KNHS.

Rijdende leden en vrij rijden

Omdat verwacht wordt dat de maatregelen erg lang gaan duren, heeft het bestuur voor de rijdende leden een oplossing bedacht: een online agenda waarop alle rijdende leden kunnen intekenen. De 20x60 bak kan voor 1 uur per keer gereserveerd worden. Er is maximaal één begeleider per ruiter toegestaan (b.v. voor vervoer). Bij voorkeur kom je alleen.  Zo kunnen we verantwoord met de 1,5 meter maatregel om blijven gaan. Handschoenen dragen is verplicht. Probeer toiletbezoek te vermijden. Na het rijden dien je direct weer naar huis te vertrekken.

Het is verplicht om te reserveren, ga dus nooit zomaar met je paard of pony naar de manege. Hiermee voorkom je teleurstellingen.

Hoe werkt het reserveren?

1. Klik op de knop onderaan dit bericht. Je kom op de inlogpagina voor 'Mijn vereniging'

2. Log in. Lukt het niet om in te loggen? Klik op wachtwoord vergeten en stel een nieuw wachtwoord in. Het mailadres is het adres waarop je mail van ons ontvangt.

3. Klik na het inloggen op 'Mijn gegevens'

4. Klik op 'reserveer hier de bak'

Voor vragen over het rijden op de manege tijdens de coronacrisis: secretariaat@rijenmenvereniging.nl. Mocht je tegen problemen aanlopen tijdens het reserveren van de bak: website@rijenmenvereniging.nl

Succes!