• De lockdown: dit betekent het voor onze leden en vereniging

15 dec 2020
  • Gisteravond heeft de Nederlandse overheid besloten per direct aangescherpte maatregelen door te voeren in de strijd tegen verdere verspreiding van het coronavirus. De verscherpte maatregelen gaan dinsdag 15 december in. De maatregelen hebben ook invloed op de sport. Alle binnensportlocaties worden gesloten. Paardensportaanbieders mogen georganiseerde paardensportactiviteiten onder begeleiding aan blijven bieden aan kinderen tot en met 17 jaar, mits dit in de buitenlucht gebeurt.

Het bestuur heeft direct contact gezocht met het Corona-informatie team van de gemeente Noordenveld omdat we van mening zijn dat omwille van de gezondheid en het welzijn van paarden en pony's moeten bewegen. Het berijden van paarden en pony's is hier onderdeel van. Wanneer dit plotseling wordt stopgezet kan dit ernstige gevolgen hebben voor de gezondheid van de dieren. Daarnaast zijn onze hallen grote natuurlijk geventileerde ruimten.

Er is een verzoek gedaan om gedurende het winterseizoen onze sport toch binnen uit te mogen oefenen voor de veiligheid en het welzijn van mens en dier. Hier is positief op gereageerd. We hebben toestemming om de binnenbak te gebruiken voor individuele training met inachtneming van de coronamaatregelen conform de site van de KNHS. (Link) Punt 3 is voor ons dus niet van toepassing. De bak kan vanaf vandaag dus alleen individueel gereserveerd worden. Toeschouwers en publiek zijn niet toegestaan. Rijden in de buitenbak mag natuurlijk altijd. Houd rekening met het feit dat de jeugd lessen van Manege de Hulhorst en onze vereniging nu ook in de buitenbak moeten worden gegeven. Wil je er dus zeker van zijn dat er plek voor je is, dan adviseren wij je om de grote hal te reserveren. Dit kan door in te loggen op Mijn Vereniging