• Leden van onze vereniging actief tijdens viering 80 jarig jubileum Volksvermaken

8 jun 2019
  • Het Hemelvaart concours in Roden werd dit jaar voor de 75e  keer georganiseerd. Tevens bestaat de Vereniging voor Volksvermaken 80 jaar!  Ter gelegenheid van dit jubileum werden wij als vereniging gevraagd om iets te doen.

Een vijftal leden mocht onze vereniging vertegenwoordigen op de show die gehouden werd voor genodigden van Volksvermaken op de vrijdag na hemelvaart.

Van elke discipline die we hebben binnen onze vereniging werd er wat getoond.

Ava Krause beet het spits af met haar pony Liam, ze lieten de oefeningen zien die voorkomen in de Z dressuur bij de pony’s. Jill Braams liet zien hoe je een paard correct over een hindernis laat springen met haar mooie schimmel Garmisch. Vervolgens kwam Geeske Rooyinga de baan in met Edje . Zij toonde hoe je prachtig aangespannen dressuur kan rijden op Z niveau. Hierna kwam Liesanne van Dijk het terrein op crossen met Gannelotte voor de discipline Eventing, zij lieten een paar mooie sprongen zien over echte crosshindernissen. Tot slot reed Ellen Wynia een Kür op muziek  met haar paard Chakakahn op Intermediaire I niveau. Tevens verzorgde Ellen ook de muziek die tijdens alle showitems gedraaid werd.

De show werd mooi aan elkaar gepresenteerd door Enit Scholtens. Met deze show  heeft de vereniging een mooi visitekaartje afgeleverd.