• Nieuwe corona maatregelen, dit betekent het voor onze vereniging

5 nov 2021
  • Het demissionaire kabinet heeft tijdens afgelopen persconferentie nieuwe corona maatregelen bekend gemaakt. Kijk hier voor een overzicht van de maatregelen. Voor onze vereniging heeft dit consequenties in hoe we onze sport kunnen uitoefenen. Concreet houd dit in dat vanaf zaterdag 6 november:

- het in alle binnenruimtes van een sportaccomodaties verplicht is om een corona toegangsbewijs te laten zien voor alle sporters en toeschouwers. Dit geldt voor iedereen vanaf 18 jaar. Dit is ook van toepassing op onze lessen. Ook bij een bezoek aan het toilet of de horeca moet het coronatoegangsbewijs getoond worden. Dit is dus niet van toepassing op onze buitenbak.

- bij een binnenwedstrijd alle deelnemers en toeschouwers vanaf 18 jaar een toegangsbewijs moeten kunnen tonen. Alle in functie aanwezige vrijwilligers en officials zijn niet coronatoegangsbewijs plichtig. Zonder toegangsbewijs kan je niet deelnemen aan wedstrijden.

- mondkapjes niet verplicht zijn in ruimtes waar om een toegangsbewijs wordt gevraagd. Dit betekent dus dat het dragen van een mondkampje op onze accomodatie niet verplicht is.

- de basisregels weer gelden. Dus: Bent je positief getest? En hebt je dus corona? Blijf dan thuis. En blijf uit de buurt van anderen. Houd 1,5 meter afstand van anderen. Geef andere mensen geen hand, was vaak en goed je handen en hoest en nies in je elleboog.