• Nieuwe coronamaatregelen; vanaf 17:00 accommodatie gesloten.

29 nov 2021
  • Afgelopen vrijdag kondigde het kabinet nieuwe coronamaatregelen aan welke invloed hebben op de wijze waarop we onze sport kunnen beoefenen.

• Er geldt een verplichte sluitingtijd van 17:00 tot 05:00. Tussen deze tijden moet de accommodatie, inclusief buitenbak gesloten zijn.
    • Er mag geen publiek aanwezig zijn bij trainingen, lessen en wedstrijden.

• Voor iedereen vanaf 18 jaar is het verplicht om binnen en buiten 1,5 meter afstand te houden. Voor binnensportlocaties geldt daarnaast een geldig coronatoegangsbewijs. Bij verplaatsen te voet binnen een locatie waar een coronatoegangsbewijs geldt is het dragen van een mondkapje verplicht. Er hoeft geen 1,5 meter afstand gehouden te worden tijdens het sporten indien dat vanwege de aard van de sport niet mogelijk is.

• Hippische dienstverleners (erfbetreders) die noodzakelijk zijn voor de gezondheid en welzijn van de paarden, zoals dierenartsen, hoefsmeden, fysiotherapeuten, voerleveranciers, gebitsverzorgers, paardenmasseurs, zadelpassers, etc., blijven hun beroep uitoefenen. Uiteraard nemen zij de nodige sociale en hygiënemaatregelen in acht zolang dit mogelijk is voor het correct uitoefenen van hun beroep.

• Er geldt een verplichte sluitingstijd voor horeca en sportkantines van 17:00 uur in de avond tot 5:00 uur in de ochtend. Tijdens de openingstijden is een CTB en een vaste zitplaats verplicht. Dit geldt voor horeca binnen en buiten. Bij verplaatsen binnen een binnenlocatie waar een coronatoegangsbewijs geldt is het dragen van een mondkapje verplicht. Na 17:00 uur is afhalen wel mogelijk. Voor afhalen geldt een mondkapjesplicht.

• Evenementen, niet zijnde sportwedstrijden, kunnen plaatsvinden tot 17.00 uur met een coronatoegangsbewijs én een vaste zitplaats. Bij verplaatsen binnen een binnenlocatie waar een coronatoegangsbewijs geldt is het dragen van een mondkapje verplicht.

Het bestuur heeft naar aanleiding van de nieuwe maatregelen een brief gestuurd naar de gemeente met daarin het dringende verzoek toe te staan dat onze accommodatie omwille van het dierenwelzijn en de veiligheid ook na 17:00 open is voor individuele trainingen. Op dit moment wordt dit binnen de gemeente besproken. Zodra er meer nieuws is dan zullen we dit communiceren. Tot die tijd is de accommodatie om 17:00 gesloten.