• Rij- en Menvereniging Mensinghe verwelkomt nieuwe sponsor: Beowulf Dier en Massage

15 mrt 2020
  • Rij- en Menvereniging Mensinghe heet Beowulf Dier en Massage welkom als sponsor van onze vereniging. Beowulf behandeld het dier op zijn eigen locatie, omdat het zich hier over het algemeen het meeste op zijn gemak voelt. Marianne Buivinga stelt haar bedrijf graag aan jullie voor.

Beste allemaal,

Graag stel ik mij aan jullie voor. Mijn naam is Marian Buivenga-Lammers van Beowulf Dier & Massage. Ik kwam met Rij- en Menvereniging Mensinghe in contact op de jaarlijkse cross vorig jaar en door Jill Braams werd ik benaderd met de vraag of ik sponsor van jullie vereniging wilde worden. Aangezien mijn hart bij rijden én mennen ligt, leek mij dat heel leuk!

Ik zal proberen om in het kort te vertellen welke behandelingsmethoden je allemaal tegenkomt in mijn praktijk en wanneer je mij bij je paard kunt vragen.

Heeft je paard wel eens last van de volgende klachten? Last van stijfheid, stress, moeite met ontspannen, moeite met stelling en buiging, moeite met het correct onderbrengen van de achterhand en/of staken bij overgangen, tempowisselingen en zijgangen? Daar kan een massage enorm goed bij ondersteunen. Ook kan massage helpen bij o.a. een verstoorde aanleuning, bij alle voorkomende rugproblemen en bij verkrampingen en verzuring van de spieren. Een paard is eigenlijk een atleet en daarom is het zo belangrijk dat zijn spierstelsel goed onderhouden wordt.

Omdat ik graag vanuit een holistische visie werk en het paard vanuit alle hoeken bekijk, heb ik een aantal aanvullende behandeltechnieken in mijn pakket, die ik indien nodig naast de massage inzet, zoals drukpuntmassage, ontspanningsmassage, Medical Taping, Masterson Method technieken, Myofasciale soft release technieken, T- Touch technieken, Cranio Sacraal technieken en acupressuurtechnieken.

De bovengenoemde technieken zijn allemaal hands-on technieken die zorgen voor een betere doorbloeding van het lichaam, de spieren en het bindweefsel. Ze zijn gericht op een algehele verbetering van de gezondheid, ze voeren afvalstoffen af en werken preventief, dus ter voorkoming van blessures. Ook zal je paard meer bewegingsvrijheid krijgen en meer kunnen ontspannen. Dit heeft weer een positieve werking op de fysieke en mentale conditie van je paard. Wie gunt dit zijn paard nou niet?

Daarnaast geef ik leuke en leerzame workshops op het gebied van ontspanning, lichaamsbewustzijn, stretchen en massagetechnieken. Ik ben lid van de VPSN, de beroepsvereniging voor paardensportmasseurs in Nederland en HorseConnect, het platform voor paardenprofessionals. Dit staat voor regelmatig bijscholen, vernieuwing en garantie, voor mij heel belangrijke aspecten.

Op mijn website kun je informatie vinden over mijn werkwijze en mijn tarieven. Als sponsor stel ik bij wedstrijden regelmatig waardebonnen beschikbaar, maar ook hanteer ik voor elk lid een speciaal tarief. Als lid van Rij- en menvereniging krijg je 15% korting op de eerste behandeling.

Nieuwsgierig geworden? Kijk dan eens op mijn website Beowulf Dier & Massage www.beowulf-massage.nl Ik hoop jullie allemaal snel eens te zien!