• Update maatregelen Coronvirus: Accomodatie per direct dicht, beperkt open voor paardeneigenaren

16 mrt 2020
  • Bron: KNHS. De Nederlandse overheid heeft zondagmiddag 15 maart besloten dat alle sportclubs in Nederland, per direct en in ieder geval tot en met 6 april, moeten sluiten. Deze maatregel geldt ook voor alle paardensportaccommodaties. Wel vormen paardensportaccommodaties op een aantal fronten een uitzondering hierop. Zij blijven met aangepaste maatregelen beperkt geopend om paarden te voorzien in hun basisbehoeften. Manegelessen moeten helaas per direct afgelast worden.

Paardensportaccommodaties en paardeneigenaren moeten uiteraard in staat blijven om de paarden op een juiste manier te verzorgen en te laten bewegen. We hebben naast de verantwoordelijkheid voor de gezondheid van onze medemens ook de verantwoordelijkheid voor de gezondheid van onze paarden.

We realiseren ons dat dit een ingrijpende maatregel is voor iedereen en met name degenen die hun brood verdienen in de paardensport. Toch hebben we begrip voor het genomen besluit en kunnen we niet anders dan dit overheidsbesluit volgen. Welke gevolgen dit exact heeft en hoe we vanuit de paardensport hier het beste invulling aan kunnen geven wordt momenteel in samenwerking met onze partner de Federatie van Nederlandse Ruitersportcentra (FNRS) bekeken. We komen waar nodig met een update. Lees hier het advies dat de FNRS in afstemming met de KNHS geeft aan de bij hun aangesloten paardensportaccommodaties

De overheid neemt verschillende maatregelen om ondernemers die in de problemen dreigen te komen, te helpen. Meer informatie over de mogelijkheden kunnen ondernemers opvragen bij het adviesteam van de Kamer van Koophandel.